BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

måndag 15 november 2010

Lite av varje

Dom här sakerna ville Jenny att jag skulle skriva om! Det här inlägget kommer gå till historien!

Penetrering: Penetrering är ett ämne jag kan behandla i all oändlighet! Penetrerande krypolja som smörjer, driver ut fukt och rostlöser måste va en gudagåva! I mina olika yrkeskarriärer har det förekommit diverse olika sorters penetrering. Som däckgubbe lagade jag däck som penetrerats, har penetrerat väggar med långborr för att dra antennkabel, och just som ovan nämda krypolja har använts i olika sammhang! ;)

Skum: Du är skum! Är ett påstående jag hört flera gånger! Det känner jag mig mäkta stolt över och ser det som en komplimang! Skum kan det bli om man har handdiskmedel i diskmaskinen! Jääätemycket skum altså! Förra sommaren hittade jag en mycket skum keps!

Analklåda: "Ååh detta jävulens påhitt!!" Är nog en fras som använts en hel del genom åren gällande denna högst irriterande åkomma vilken jag inte själv drabbats av men som jag antar inte är någon hit!

Terracotta: Är världens vanligaste färgval på tapet, eller det var iallafall för ett par år sen! Själv kan jag tycka att den är rätt ok i rätt sammanhang men för det mesta tror jag att jag avstår!

Skogssvamp: Flugsvamp, Är inte ok att äta! Den ger upphov till en hel del konstiga krämpor! Trattkantareller däremot, Helt okej! Bovista? Ja Bovista, äggsvamp. God matsvamp! Stenmurkla, ska vara en delikatess, Tror inte jag smakat, eller åtminstone kommer jag inte ihåg det iallafall! Sen finns det ju en hel del massa andra olika svampar, stora, små, korta och långa. giftiga och inte giftiga. Men i det stora hela så väljer jag nog svamp i burk före!

Tistlar o Fistlar: Tistlar? Fistlar? Är inte de sånna där otäcka saker som växer i rumpan och gör en massa ont? Har ingen större erfarenhet av dessa, men hur, varför eller knappt ens vad det är vet ja inte!

Innehållsrikt och viktighetsfaktor jättehögt på det här inlägget ;)

Älskar dig Jenny, Min Jenny!

0 kommentarer: