BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 14 november 2010

Dag 03 - Mina föräldrar

En mor som växte upp på ett mejeri, spelade handboll, hittade på rackartyg, Utbildade sig till frisörska men som suttit och knapprat på datorn och satt in papper i pärmar, tagit ut papper ur pärmar, satt in nya igen, använt tippex! (Det är jag helt övertygad om!), sprider skratt och glädje omkring sig med ett outtömligt förråd av grodor som hoppar ur munnen, eller andra små roliga påhitt, en jävel på att laga palt (och en hel massa annat förstås). Ekonomisk och absolut helt klart den första jag vänder mig till när det handlar om administativa frågor av alla de slag, För det kan hon! Väldigt mån om sina nära och kära!

En far som vars uppväxt handlade om jakt, fiske, jakt, fiske och lite mera jakt sen lite fiske och en hel del skidåkning vilket också han gjorde under tiden han jagade såklart, ja fast inte på sommaren, eller möjligtvis skulle jag kunna tänka mig att tegsnäsara fått följa med ut på nån surmyr nångång?! Realskolan slutade och det bar ut i skogen, inte för att jaga, eller jo på sätt och vis, jaga timmerstockar i åar, älvar och andra vattendrag. Flottningen altså! Skogsarbetare, träindustriarbetare, fordonsindustriarbetare, trucker, och uska. Precis som sina barn är han en mångsysslare som klarar det mesta och gör det gärna själv, helst på tjurskalln ;) Idag är han en stolt Morfar och Farfar och Fiskfar som gör allt för att ställa upp och finnas till hands även om det innebär att han får äta vatten och bröd i en månad!

Det finns såklart 1 miljard saker till jag skulle kunna ta upp men det funkar inte av praktiska själ både för mig att skriva och er att läsa!

0 kommentarer: