BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

lördag 13 november 2010

Förkylningstidsfördriv

Jag hostar, jag nyser!

Japp, Lillebror han fryser!
Fast i nästa andetag,
är jag kokhet, Hela jag!

Engla hon sover
Sött i sin säng.
Alexander är ute.
Och leker dräng!

Han skottar snö,
längtar inte alls tills tö!
Kör rally med bobben,
ja iallafall så länge inte den ger honom nobben.

Hundar och katter,
Hör också till mina skatter.

Jenny hon jobbar och sliter,
dricker en massa kaffe, ja säkert en liter!
Oj vilken underbar människa
som jag älskar och saknar.
Så mycket att det knakar!

Hon kommer snart hem,
En stund strax före fem!


2 kommentarer:

Mordin sa...

Har du diktat detta själv, skitbra.
Även det du skrev igår var bra fast jag visste inte att du lidit av skadan, du har ju alltid bagatelliserat den.

lillebror sa...

Ja det har jag gjort! Tack!
nä det är det nog inte just nån annan än jag som vetat heller!