BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 31 mars 2010

Påsk

Vilken hysteri det är bara för att det råkar vara påsk.


För mig är det som vilken helg som helst,
ja förutom att ja sitter och drick påskmust
för fullt och kommer säkert äta ett och annat ägg
med innan helgen är över men annars blir det väl
ungefär som vilken annan helg som helst.

Sitta hemma och pyssla med olika små projekt jag har,
Umgås med familjen emellanåt och prata i telefon.

Det enda som ja egentligen ser som nått speciellt
är skärtorsdag då det myllrar av små påskkärringar
överallt och det gör mig glad!
Barn har en förmåga att göra mig glad.

Särskilt mina syskonbarn,
När O kommer och man får smaka lite godis av henne,
hon lägger huvudet lite på sne och klappar mig försiktigt
på kinden, då blir man alldeles varm i hjärtat!

S är ju lite för liten än för att riktigt hitta på sånna saker
men han är glad iallafall!!
För det mesta =)

3 kommentarer:

Hanna sa...

Vem är hysterisk? Men i år känner jag att det är dags att ta in ett påskrisk i alla fall, sen ska väl Olivia ut med kvasten en sväng..

Hanna sa...

påskris

lillebror sa...

De tycker jag låter alldeles tillräckligt ambitiöst =)