BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

måndag 11 januari 2010

Måndag

Äntligen Måndag!

Ja eller som att det skulle spela nån roll
egentligen vilken veckodag det är.
Snön ligger kvar, Spotifyspellistan har inte ändrats
på flera veckor, Människor bor vanligtvis inomhus,
Älgarna bor fortfarande i skogen.
Kanske har en vilsen renkalv hittat hem till sin
flock tack vare ett norskt flygbolag.
Blixthalkan står fortfarande och väntar på oss
bredvid vägen redo att knuffa av en stackars
oskyldig billist påväg till jobbet.

Same old, Same old.

Jag sitter på samma plats, i samma ställning,
med samma låtar snurrandes i öronen.
Jason Mraz är förövrigt en jävligt bra start på
dagen.
Mest för att mina tankar åker iväg mot Ulriksdal
och min systerdotter som om det hade funnits en
oscar för decenniets busfrö och mest uppfinningsrika
och driftiga lilla plutt hade tagit hem det innan nån
ens hade hunnit säga:
"Nordöstersjökustartilleriflygspaningssi
mulatoranläggningsmaterielunderhålls-upp
följningssystemdiskussionsinläggsförbere
delsearbeten"
Vilket förövrigt är lika långt som krångligt!

Lilla fröken busfrö och jag satt och titta lite på madicken
igår hemma hos mina föräldrar.

Ia tittade på mig och sa:
-"Men vad gör han?"
-"Han ligger väl och vilar där i snödrivan?!" Svarade jag.

-"Han har såååå Ont! Aaaj Aaaj Ajjj!"
-"Jasså var det därför?" Sa jag och log

-"Man får inte ligga i snön, Man blir så blöt då. Kliv upp!!" sa Ia och drog ner ögonbrynen.

Så då vet ni det allihop!
Ni får inte ligga i snön, Då blir ni blöta!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Hahaha den missade jag... :)

lillebror sa...

Ja vi satt ju inne i de andra rummet då bara jag o hon =)