BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

måndag 23 mars 2009

Sparkskytte

Nu har jag inlett min karriär som sparkskytt på
elitnivå! (minst)

Kl 10.00 på lördag mötte jag upp med David
och Jesper utanför nya Holmen för att hoppa in i
bilen och dra iväg till Jörn för att möta upp där med
Gunnar som körde själv.

Vi drog iväg till skoterbanan i Jörn efter att ha
varit och hämtat en spark hos Davids mamma.

Sjukt halkigt var det. Vilket väl är tur när man ska
köra rally med spark men när man kör broddlöst
så halkar man mest runt utan att få upp nån större
fart. Men rutinerad sparkskytt som man är så lärde jag
mig snabbt vars jag kunde hitta bästa greppet!

Skyttet däremot (det goda skyttet) kunde varit bättre
men ja skyller allt på för lätt trycke samt motsol
i ryggen och vinden som ja räknat med men som tyvärr
lyste med sin frånvaro så mina beräkningar stämde inte
vilket medförde en träffbild som inte alls var där den
skulle va!

Hur som helst hade vi iallfall 4:e bästa åktid men
pga av ovannämnda omständigheter halkade vi ner till en
mycket värdig 8:onde plats! (Av 10 möjliga då)

Det var iallfall en mycket trevlig dag och vi har bestämt att
vi ska lägga upp ett träningschema inför nästa tävling
med ordinerad sparkning uppför solia, skjuta, sparka ner,
sparka upp, skjuta osv osv minst 2 ggr i veckan fram tills
tävlingsdagen!

0 kommentarer: