BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 15 mars 2009

Dag 3 och 4

Vilken dag!

Efter fredagens halvknaggliga prestation
(Halvkasst före kombinerat med rätt omotiverade hund(ar))
så bestämde jag att köra 7.5km mellan Föjsviken och Åmsele
med bara Norna. Jag vet att hon inte brukar dra riktigt
100% utan brukar tappa motivationen och slå av på tempot
MEN hon tuffar ändå på såpass att hon inte är ivägen iallafall.

Men vilken Lyckträff det skulle visa sig att bli.
Hon gick ju som en oljad blixt!
Vilket i sin tur gjorde att jag fick nån magisk
superkick av det och hittade krafter och motivation
som jag inte trodde fanns i mig!
Vi har ju gått jättebra på träning förr men inte alls
i närheten av vad vi gick nu!
Och tillråga på allt i ett fruktansvärt skitföre!

Som ni förstår är det en mycket glad och framförallt
fruktansvärt stolt husse som skriver om sin lilla
3-åriga settertjej.
Jag vågar nästan inte fantisera om vad som komma skall.

Vi hade iallafall tagit en placering totalt och låg nu
10 när vi anlände till Hällnäs!

Dag 4

Sista dagen idag har vi vilat både jag och hundarna.
Vi har gjort vad vi kunnat för i år och jag är
JÄTTENÖJD (som ni nog säkert redan förstått).

Dom stackare som var kvar i Hällnäs i morse
har gjort en kanondag idag igen och kört upp
oss ytterligare en placering så vi slutade
totalt på en 9:onde plats ca 3 timmar efter täten
vilket är Helt OK.

Så det mest tråkiga nu är att det faktiskt är ett helt år
kvar till nästa gång.
Så det är med blandade känslor jag sänder ett tack till
alla ni som varit med oss på resan från Ammarnäs till
VännäsBy.

Oj vad jag längar till nästa år!
Det är helt sjukt att nått man tränat och
sett fram emot i ett helt år nu plötsligt
är över!

Men nu ska vi träna ännu mer till nästa år
och Framförallt ännu hårdare och bli
ännu bättre!!!

Osså ska ni som läser min blogg förhoppningsvis
få slippa allt tjat om dessa draghundar och allt
som har med det att göra :P

Godnatt och vi hörs!

(ska fixa lite bilder nångång framöver!)

1 kommentarer:

Jessica sa...

Det ligger bilder på mammas dator. det finns på dig och norna.