BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 16 mars 2011

PANG!

Måste skriva av mig lite om förra nattens (natten mot tisdag) upplevelse som förmodligen kommer sitta i ett tag!


Jag vaknade vid halv 3 tiden ungefär av en explosion som ruskade om både mig och sängen,
flög upp och mötte Sascha i luften (hon är skotträdd och skulle söka skydd hos oss i sängen).
Tittade ut genom fönstret och låg och lyssnade och försökte få ner pulsen igen för att kunna somna om och tänkte att det var nog bara nått jag drömt eller inget allvarligt iallafall eftersom både Jenny, Engla och Norna låg och sov som om inget hade hänt, fast samtidigt så hade både jag och sascha hört nått?!
Lyckades lugna ner mig och somnade om endast för att få en ny hjärtsnörp när det plötsligt började plinga på dörren, inte en pling plong utan plingplingplingplingplingplingplingpling och Norna och Sascha flög upp ur soffan och rusade skällandes mot dörren och jag och Jenny studsade upp ur sängen med antagligen precis samma känsla av panik och "vad FAN har nu hänt?!?"-känsla.

Jag gick och öppnade dörren och in kommer en Brandman som berättar att det brinner i ett garage utanför huset och i det garaget finns acetylenflaskor som inte är nån höjdare att ha i ett brinnande garage på grund av eplosionsrisken.
han bad oss att hålla oss från fönstren som sitter på den sidan av lägenheten mot garaget som brann och helst hålla oss bakom ett par väggar med så han tyckte vi skulle sätta oss i Alexanders rum och stänga in oss där!

Jag gick och plockade upp Engla ur hennes säng och la henne skavfötters med Alexander.
Jenny la sig tillsammans med dom båda i sängen och jag la mig på golvet!

Sen kunde jag inte sova och ingen av oss sov särskilt gott i natt heller!

Såhär såg det ut iallafall när jag smög mig för att ta en titt och dokumentera det!




Gick ut när det ljusnat och räddningstjänsten åkt därifrån:



0 kommentarer: