BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

måndag 30 augusti 2010

Wohho

Ja om man skulle försöka summera första månaderna av mitt nya liv.


Det som tillslut fick mig att ta tag i mig själv och göra nått vettigt
var nog jobbresan jag hade i slutet på våren.
Då planterades ett litet frö som innehöll tankar på att kanske röra
på sig och prova nått nytt istället för att sitta framför tv:n och göra
ingenting i ett stort hus i Norsjö och tycka synd om sig själv!

Så nu sitter vi här, jag och Norna och Sascha och grubblar på (eller iallafall jag,
Norna och Sascha snarkar mest,) framtiden och vad som ska hända och hur
allt ska lösa sig framöver!

Men utan att fördjupa mig allt för mycket så kan ja berätta att sommaren
2010 går till historien som den absolut i särklass roligaste och bästa
sommaren i mitt liv.
En massa nya saker har hänt, Massor med nya erfarenheter har införskaffats
och nya ansikten i min "The big book of Life" har lagts till och en del andra har
ramlat bort för att ge plats åt dom nya.

På tal om ingenting så är det val snart och jag blir mest bara mörkrädd
av alla löften om guld och gröna skogar med halvtaskiga bortförklaringar
hit och dit och jag vet inte alls vart ja ska sno mig.
Känns lite som att välja mellan pest eller kolera.

Förövrigt så sitter jag med känningar av en öroninflammation som
ja hoppas jag slipper och en snorig näsa som rinner och jag tror baske
mig att det är lite feber inblandat med så nu ska ja strax tacka för mig
och lägga mig och sova så jag orkar med morgondagen med!

Tjena hej din gräshoppegalej!

0 kommentarer: